Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) face un apel urgent Comisiei Europene să acționeze imediat pentru a preveni impozitarea vehiculelor electrice comercializate între UE și Regatul Unit începând cu ianuarie 2024.
Dacă Comisia nu acționează, se va aplica un tarif de 10% la exporturile UE de vehicule electrice către Regatul Unit – cel mai mare partener comercial al său. Acest lucru ar putea costa producătorii de vehicule din UE 4,3 miliarde de euro în următorii trei ani, reducând posibil producția de vehicule electrice cu aproximativ 480.000 de unități, echivalentul producției a două fabrici de automobile de dimensiuni medii.
Conform unor „reguli de origine” mai restrictive care se vor aplica din ianuarie 2024, singura modalitate de a evita aceste taxe va fi aprovizionarea cu toate piesele bateriei și unele materiale critice ale bateriilor din UE/Marea Britanie. Acest lucru este practic imposibil de realizat astăzi.
„Creșterea prețurilor de consum la vehiculele electrice europene, chiar în momentul în care trebuie să luptăm pentru cota de piață în fața concurenței internaționale acerbe, nu este mișcarea potrivită – nici din punct de vedere comercial, nici din punct de vedere al mediului”, a declarat Luca de Meo. , ACEA Președinte și CEO al Grupului Renault. „Vom preda efectiv o parte din piață producătorilor globali.” „Europa ar trebui să-și susțină industria în tranziția net-zero, așa cum o fac alte regiuni, fără a o împiedica”, a adăugat de Meo. „Există o soluție foarte simplă și simplă: extindeți perioada actuală de introducere a regulilor cu trei ani. Îndemnăm Comisia să facă ceea ce trebuie.”
Se fac investiții masive în lanțurile europene de aprovizionare cu baterii, dar este nevoie de mai mult timp pentru a construi modelul necesar pentru a respecta regulile de origine.