Autovehiculul cu numărul 1 milion produs la uzina din Craiova este un model Puma ST Line, în culoarea Desert Island Blue, propulsat de un motor EcoBoost Hybrid de 155 CP.
Ford a atins acest important reper de producție la 12 ani după ce a fabricat primul său vehicul în România, în 2009. Înainte de a începe producția Puma în 2019, la fabrica din Craiova au mai fost asamblate modelele Transit Connect, inovatorul B-Max, precum și modelul EcoSport care este în continuare produs aici alături de Puma.
În plus, la începutul acestui an, compania Ford a confirmat că va investi 300 de milioane de dolari pentru a construi un nou vehicul comercial ușor în 2023 la uzina din Craiova, model care va beneficia inclusiv de o versiune complet electrică ce va debuta în 2024. Acesta va fi primul model de volum complet electric produs vreodată în România.
Ford Craiova – producție de clasă mondială Investiția totală a Ford în operațiunile sale de producție din România este de aproape 2 miliarde de dolari de la preluarea fabricii din Craiova în 2008.
În ultimii ani s-au făcut investiții semnificative la fabrica din Craiova; peste 600 de roboți au fost instalați pentru a îmbunătăți și eficientiza procesele de ștanțare, vopsire sau asamblare a caroseriilor și șasiurilor. Aproximativ 6000 de persoane lucrează pe liniile de asamblare de vehicule și motoare ale fabricii Ford de talie mondială din Craiova.
Prin introducerea unui nou vehicul complet electric în 2024, la Craiova, Ford transmite un semnal clar că rămâne pe deplin angajat să ofere clienților săi de vehicule comerciale din Europa, un viitor cu zero emisii. Compania s-a angajat ca întreaga sa gamă de vehicule comerciale să fie capabilă să emită zero, complet electrică sau plug-in hybrid, până în 2024. Se estimează că două treimi din vânzările de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de vehicule complet electrice sau plug-in hybrid, până în 2030.
Despre Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, care se angajează să contribuie la construirea unei lumi mai bune, în care fiecare persoană este liberă să se deplaseze și să își urmeze visele. Planul Ford+ al companiei pentru creștere și creare de valoare combină punctele forte existente, noile capacități și relațiile permanente cu clienții pentru a îmbogăți experiențele și pentru a spori loialitatea acestora. Ford proiectează, produce, comercializează și oferă service pentru o gamă completă de vehicule conectate, din ce în ce mai electrificate, pentru pasageri și vehicule comerciale: Camioane, vehicule utilitare, pick-up-uri și autoturisme Ford, precum și vehicule de lux Lincoln. Compania urmărește poziții de lider în domeniul electrificării, al serviciilor pentru vehicule conectate și al soluțiilor de mobilitate, inclusiv în ceea ce privește tehnologia de autoconducere, și oferă servicii financiare prin intermediul Ford Motor Credit Company. Ford numără aproximativ 184.000 de angajați în întreaga lume. Mai multe informații despre companie, produsele sale și Ford Motor Credit Company sunt disponibile la adresa corporate.ford.com.
Ford Europa produce, vinde și oferă service pentru vehicule sub marca Ford pe 50 de piețe individuale și are aproximativ 42.000 de angajați în unitățile proprii și asocierile în participațiune consolidate și aproximativ 55.000 de angajați, dacă sunt incluse și entitățile neconsolidate. În plus față de Ford Motor Credit Company, operațiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Relații cu Clienții și 14 unități de producție (10 deținute integral și patru asocieri în participațiune neconsolidate). Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903 – același an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producția europeană a început în 1911.