Proiecte

Enterprise Europe Network este o initiativa a Comisiei Europene, fiind cea mai vasta retea care sprijina intreprinderi, organizatii de sprijinire a mediului de afaceri si profesionale, institute de cercetare, universitati, centre tehnologice, agenţii de dezvoltare din peste 50 de tari, incluzand cele 28 state membre ale Uniunii Europene, tarile candidate, tarile membre ale Spatiului Economic European (inclusiv Islanda, Liechtenstein si Norvegia) si alte tari terte.

Peste 600 centre gazduiesc Reteaua Enterprise Europe Network si ofera servicii specializate pentru sprijinirea afacerilor (informare, feedback, cooperare si internationalizare) si sprijinirea inovarii (transfer de know-how si tehnologie) Detalii suplimentare puteti afla accesand pagina web dedicata http://een.ec.europa.eu/.

Proiectul „PROSME – Promovarea IMM-urilor din România prin intermediul Enterprise Europe Network” este finanțat în cadrul Programului pentru Competitivitatea Întreprinderilor și pentru IMM-uri (COSME). Bugetul consorțiului proiectului pentru perioada 2015 – 2017 este de 966.592,50 Euro. Proiectul se deruleză în perioada 1 ianuarie 2015 – 31 decembrie 2020.

Partenerii consorțiului sunt: ADR Sud Muntenia, Fundația Centrul Român pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Agenţia de Dezvoltare Regională Bucureşti-Ilfov, Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, Ministerul Economiei, Universitatea Politehnică din București, Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare – INMA, InPULSE Partners SRL, SC IPA SA – Societate comercială pentru cercetare, proiectare și producție de echipamente și instalații de automatizare, Camera de Comerț și Industrie Prahova, CEC BANK S.A, Asociația Română pentru industrie electronică și software (ARIES).

Grupul țintă căruia se adresează proiectul PROSME: IMM-urile care sunt orientate spre creștere, afaceri integrate și servicii de sprijin pentru inovare și sunt conectate la piețele europene și internaționale.

Scopul proiectului

Scopul proiectului constă în facilitarea accesului IMM-urilor la piețele europene și internaționale, care să fie orientate spre creștere, afaceri integrate și servicii de sprijin pentru inovare. În plus, rețeaua contribuie și la consolidarea competitivității și durabilității întreprinderilor europene care încearcă să exploateze noile oportunități apărute atât pe piața unică, cât și în țările terțe.

Ca parte a consortiului, ACAROM ofera firmelor interesate o gama variata de servicii precum:

  • identificare de parteneri de afaceri, prin acces la baze de date cu cereri si oferte de cooperare comerciala sau tehnologica;
  • participare la evenimente de brokeraj (parteneriate B2B) pentru dezvoltarea de relatii internationale intre IMM-uri, cooperare comerciala sau tehnologica;
  • participare in programe europene, solicitare de finantari, schimb de bune practici, inclusiv programe de cercetare si inovare;
  • informatii si consultanta privind licitatii publice internationale, oportunitati de piata, legislatie si politici europene, relevante pentru o companie sau un sector economic;
  • implicare in procesul de policy-making la nivel european, prin participarea la consultari publice sau alte initiative in domeniul competitivitatii si inovarii;
  • pachete de sprijin pentru IMM-uri inovative prin intermediul a 2 noi servicii:
    • Key Account Management (KAM) pentru beneficiarii de finantare prin intermediul Instrumentului pentru IMM (SME Instrument) in cadrul programului Orizont 2020 si care vizeaza sprijinirea IMM-urilor, prin servicii specializate si recomandarea unui  „coach” (specialisti recunoscuti in Uniunea Europeana), care vor asigura o exploatare de succes a resurselor proiectelor inovatoare implementate deja in fazele anterioare.
    • Enhancing Innovation Management Capacities (sprijinirea capacitatii de management a inovarii) pentru IMM-uri cu potential ridicat de inovare. In acest scop va fi realizata o evaluare a managementului inovarii (prin utilizarea unui nou instrument dezvoltat de catre European Innovation Management Academy din Germania – instrumentul IMProve) si implementarea unui plan de actiuni care vizeaza imbunatatirea managementului de inovare.

Pentru informatii suplimentare, va stam la dispozitie la email acarom@acarom.ro , telefon 0248.211.245 .

Articole:

INFO DAYS Bucuresti, 6 iunie 2018

6 Iunie 2018 – Info Day in Bucuresti – Sprijin acordat IMM-urilor din Romania

Newsletter PROSME

Ianuarie 2019

Participare românească la IMOB Istanbul
În perioada 22-27 ianuarie 2019 a avut loc la Istanbul cea de-a 15-a ediție a manifestării expoziționale internaționale pentru sectorul mobilă – IMOB 2019, al treilea târg de profil din lume.  În cadrul târgului au expus, sub brandul comun “Romanian Wood Crafts” în interiorul unui pavilion național, 13 producători și exportatori români de mobilă și articole de decorațiuni interioare din lemn, mobilier pentru casă și spații de birouri, pentru creșe și grădinițe, cu un design inovator sau piese unicat, în special din regiunile Sud Muntenia și Nord Est.  Delegatia României la acest targ a fost întregită de prezenta a alte 25 de firme producătoare de mobila, ca vizitatori. Prezența României la târgul din Turcia a fost organizată în cadrul proiectului “Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România”, derulat de Contribuția elvețiană prin Programul de cooperare elvețiano-român în perioada 2010-2019 și cu sprijinul rețelei Enterprise Europe Network. Felicitări gamei Woodjoy by Timural pentru premiul Best design și Biomobila pentru premiul acordat de către organizatori celui mai bun stand!

Pitiching Session, February 6th, 2019

În data de 6 februarie 2019, începând cu ora 11.30, Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia va organiza la sediul Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș, un eveniment de Pitching la care sunt invitați să participe antreprenori sociali, reprezentanți ai mediului de afaceri și entități din domeniul economiei sociale. Antreprenorii sociali își vor prezenta întreprinderea în fața unui juriu format din experți în domeniul afacerilor și al economiei sociale. Evenimentul are ca scop sprijinirea dezvoltării activităților întreprinderilor sociale, prin acțiuni de tip: schimb de experiență, promovare, instruire, mentorat sau exemple de bune practici.

Proiectul SENSES este finanțat în cadrul primului apel de proiecte al Programului Transnațional Dunărea și are ca obiectiv principal crearea unei rețele transnaționale de întreprinderi sociale, întreprinderi responsabile social, investitori financiari în economia socială, factori de decizie, mediul academic, care însumează în total 600-800 membri din regiunea Dunării. Rolul acestora este de a promova în comun un model inovator de întreprindere socială, precum și inovarea socială în dezvoltarea economică durabilă a regiunii Dunării.

Mai multe detalii despre proiectul SENSES puteți afla accesând site-ul ADR Sud Muntenia, la link-ul: https://www.adrmuntenia.ro/proiectul-senses/static/945

Evenimente și apeluri deschise în următoarea perioadă
EVENIMENTE

  • ”Full proposal check”

Proiectul Idealist 2020 organizeaza un eveniment ”Full proposal check” pentru propunerile de proiecte care vor fi depuse la apelurile Horizon 2020 cu tematica ICT si termene de depunere in martie si aprilie 2019. Evenimentul  se va desfasura pe 27 februarie la Bruxelles si pe 28 februarie la Oslo.
In amblele cazuri este disponibila si optiunea online.

Detalii privind procedura de derulare, apelurile H2020 vizate si inregistrarea pentru eveniment se gasesc la adresa:

https://www.ideal-ist.eu/ideal-ist-proposal-check-event-ict-dt-calls-horizon-2020-2019

  • ICT Spring EUROPE

EEN Luxemburg / Luxembourg Chamber of Commerce, organizeaza a patre editie a evenimentului de brokerage  “b2fair @ ICT Spring Europe” 21 – 22 May 2019, European Convention Center, Luxembourg.
Detalii: www.ictspring.com.

APELURI DESCHISE

  • H2020/ INFRAINNOV-01-2019: Stimulate the innovation potential of SMEs

http://ec.europa.eu/research/p … rainnov-01-2019.html

Deadline: 25 aprilie 2019
”This call addresses the following challenge: „Providing an effective mechanism for inclusion of innovative, agile SMEs in a landscape characterised by strong presence of public pan-European e-infrastructures (in particular the European Data Infrastructure – EDI) that make it difficult for small actors to enter the market and exploit new business opportunities.”

  • H2020 / WIDESPREAD-04-2019 ERA Chairs

http://ec.europa.eu/research/p … espread-04-2019.html
Deadline: 15 noiembrie 2019
“The ERA Chairs actions will support universities or research organisations with the objective of attracting and maintaining high quality human resources under the direction of an outstanding researcher and research manager (the „ERA Chair holder”) and in parallel implement structural changes to achieve excellence on a sustainable basis.
The scientific field can be any domain of research and innovation addressed under the Treaty on the Functioning of the European Union[1], however it needs to be closely connected with the activities of the ERA Chair holder and fully capitalise on his/her presence and expertise”.

  • H2020 / SwafS-09-2018-2019 Supporting research organisations to implement gender equality plans

http://ec.europa.eu/research/p … fs-09-2018-2019.html
Deadline: 2 aprilie 2019
“The action should focus on implementing Gender Equality Plans (GEPs) in research organisations and universities, as „drivers” for systemic institutional changes. The GEPs should be developed using a coherent approach, referring to the GEAR tool step-by-step guide. The proposed GEPs structure will include at least the following:

  • Conduct assessment / audit of procedures and practices with relevant data to identify gender bias at organisation level;
  •  Implement effective actions to be developed over time, according to the identified bias;
  • Set targets and monitor progress via indicators at organisation level”.

Gabriel Spiridon, IPA, PROSME,  EEN 00 486