Ford inaugurează la Craiova primul Centru de Resurse și Angajament din Europa

CRAIOVA, România, 24 octombrie 2018

Ford inaugurează astăzi la Craiova primul său Centru de Resurse și Angajament din Europa. Conceput pentru a sprijini crearea de noi locuri de muncă, a îmbunătăți potențialul economic și nivelul de trai a locuitorilor din Oltenia, Centrul este subiectul unei investiții totale de un milion de dolari în decurs de patru ani realizată de Ford Motor Company Fund în colaborare cu partenerul său internațional, GlobalGiving.

Noul Centru este, de asemenea, rezultatul unei colaborări cu Asociația Pentru Educatie SV Oltenia (EDUCOL), o organizație non-profit locală care urmărește să maximizeze oportunitățile de instruire antreprenorială și dezvoltare pentru tineri, și cu Primăria Municipiului Craiova, care pune la dispoziție clădirea. Ford Motor Company Fund și partenerul său internațional, GlobalGiving, au contribuit cu o finanțare suplimentară de 100.000 de dolari pentru renovarea acestei clădiri.
“Suntem fericiți că putem colabora cu EDUCOL și cu Primăria pentru a extinde la Craiova proiectul Centrelor de Resurse și Angajament”, spune Jim Vella, președinte al Ford Motor Company Fund. „Vrem să muncim împreună pentru a îmbunătăți viața tinerilor, întărind constant comunitatea și oferind acces la oportunități și resurse care ajută oamenii să-și atingă potențialul”.
CRAF Craiova le va permite studenților și proaspăt absolvenților Universității din Craiova să construiască programe sociale inovative și sustenabile, prin intermediul cărora să încurajeze progresul și economia comunității. În acest sens, Ford Fund și EDUCOL au dat startul unei competiții în cadrul căreia studenții au fost inspirați să conceapă proiecte care se adresează nevoilor comunității.
„Tinerii noștri vor beneficia atât de sprijin financiar româno-american, cât și de consiliere și îndrumare într-un mediu profesionist, astfel că vor putea să-și urmeze „visul american” chiar acasă, în Oltenia, atingându-și obiectivele personale și ajutând la dezvoltarea comunității. Scopul nostru este acela de a încuraja ideile inovatoare și de a oferi oportunitățile prin caretinerii pot să contribuie și să crească”, a declarat profesorul Leonardo-Geo Mănescu, președintele EDUCOL.
În cadrul competiției, EDUCOL a oferit consiliere și îndrumare, cu scopul de a-i ajuta pe studenți să definească propunerile înainte de a le transmite spre analiză către organizație, Ford România, Ford Fund, Primăria Craiova și Federația Studenților Universității din Craiova.


După ce au adaptat proiectele pentru a răspunde la feedback-ul primit, echipele au transmis propunerile finale. Mai departe, aceștia își vor îmbunătăți ideile privitoare la proiect în cadrul unor workshop-uri din seria „Human Design Thinking” realizate de Henry Ford Learning Institute. Această organizație non-guvernamentală din Michigan (Statele Unite) utilizează metodologia „Design Thinking”, alături de alte metode, menite să-i ajute pe partenerii academici și de business să asimileze informații în mod creativ și să rezolve astfel o gamă largă de probleme.
Proiectele câștigătoare de la CRAF Craiova care vor primi până la 50.000 de dolari pentru a fi dezvoltate sunt:
– EcOil-Cuv – ce presupune explorarea colectării uleiului uzat dedicat reciclării și transformarea sa în săpun organic, cu scopul de a micșora impactul negativ asupra mediului. – GoBike Craiova, proiect ce constă în înființarea unor centre de închierere a bicicletelor la preț accesibil, totul pentru a stimula mobilitatea și un stil de viață sănătos. – Centrul de Asistență și Îndrumare Școlară și Socială, program afterschool conceput pentru a integra copiii din medii defavorizate și care este bazat pe o serie de cursuri de limbi străine.

„Atributul acestor proiecte câștigătoare este că toate sunt sustenabile. Studenții primesc sprijin din partea Ford Fund în primul an, iar ideea lor antreprenorială trebuie să supraviețuiască apoi în mod independent. Scopul este să încurajăm noua generație să gândească neconvențional și să inoveze, iar primul Centru de Resurse și Angajament Ford din Europa o va ajuta să facă acest lucru”, a spus Ian Pearson, Președintele Ford România și Directorul fabricii din Craiova.
CRAF completează cele două proiecte asemănătoare care există deja în Detroit, SUA și pe cel din Africa de Sud, inuagurat de asemenea în 2018. Planurile de viitor vizează extinderea în Asia, prin deschiderea unui Centru în Bangkok (Thailanda) la începutul anului 2019.
Centrul din Craiova poate, de asemenea, să stimuleze colaborarea dintre partenerii locali non-profit, voluntarii Ford și mentorii educaționali pentru a crește eficiența programelor care vizează încurajarea angajărilor și comunitatea în general. Prin acestea, cei interesați pot să-și dezvolte noi talente, să deprindă noi abilități și să ajute astfel comunitatea din care fac parte.

# # #
Ford Motor Company Fund este o organizație non-profit si ramura filantropică a Ford Motor Company. Începând cu 1949, Ford Fund a investit 1.5 miliarde de dolari în construcția unor comunități mai puternice la nivel mondial, ducând mai departea viziunea Ford de a transforma viețile oamenilor cu ajutorul mobilității sociale. Ford Fund investește în programe novatoare concentrate pe trei zone: Viața comunității, Educație și Mobilitate inteligentă și sigură. Pentru mai multe informații, vizitați http://community.ford.com , și urmăriți activitățile pe Facebook @FordFund și pe Twitter @FordFund.

Despre Ford Motor Company
Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, promovează și asigură service pentru o gamă completă de autovehicule, camioane, SUV-uri și autovehicule electrice Ford, precum și autovehicule de lux Lincoln, oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company și urmărește planul de a deveni lider în domeniile electrificare, autovehicule autonome și soluții de mobilitate. Ford are aproximativ 201.000 de angajați în toată lumea. Pentru informații suplimentare privind Ford, produsele sale sau Ford Motor Credit Company, vizitați www.corporate.ford.com.
Ford Europa produce, vinde și servisează vehicule sub marca Ford pe 50 de piețe individuale și are aproximativ 54.000 de angajați la facilitățile proprii și aproximativ 69.000 de angajați când sunt luate în considerate asocierile în participațiune și entitățile neconsolidate. În plus față de Ford Motor Credit Company, operațiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Relații cu Clienții și 24 de facilități de producție (16 deținute integral sau asocieri în participațiune consolidate și 8 asocieri în participațiune neconsolidate). Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903 – același an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producția europeană a început în 1911.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *