Dacia prezintă azi noul Duster

  • Dacia prezintă a treia generație a modelului Duster.
  • Un design mai robust și cu mai multă personalitate.
  • Construit pe platforma CMF-B, modelul oferă o experiență superioară la volan.
  • Versiunea 4×4 a noului Duster duce capacitățile off-road la un alt nivel.
  • Materiale mai rezistente și motorizări hibride.
  • Noi tehnologii, pentru un plus de siguranță și confort.
  • Totul este nou, mai puțin ceea ce este esențial: Duster rămâne SUV-ul de familie cu cel mai bun raport preț/prestații de pe piață!
  • Noul Duster va fi fabricat la uzina de la Mioveni.

« Mai Duster decât oricând » : noul Duster continuă povestea de succes a unui model care a devenit o referință pe piață și o adevărată emblemă a mărcii Dacia și a valorilor sale: Robustă și Outdoor, Esențială și Cool, Eco-Smart. Lansat în 2010, reînnoit pentru prima oară în 2017, Duster s-a impus prin modul atipic de abordare a segmentului SUV.

Duster este o adevărată poveste de succes. În 13 ani de carieră, modelul a fost recompensat cu peste 40 de premii și a fost produs în peste 2,2 milioane de exemplare. În 2022, Duster a fost cel mai vândut SUV din Europa către clienții persoane fizice. Zilnic, aproape 1.000 de vehicule Duster ies de pe linia de asamblare a uzinei Dacia de la Mioveni, ceea ce echivalează cu o cadență apropiată de un vehicul pe minut!

UN DESIGN Reinventat, mai robust, cu mai multĂ personalitate

Duster își reinventează designul. Modelul își păstrează toate calitățile estetice care au contribuit la succesul generațiilor precedente, în special aspectul său robust, dar le aduce la un nivel superior, adoptând cu mândrie noua identitate vizuală a mărcii.

David Durand, Director de Design Dacia : « Chiar înainte de a începe să lucrăm la stilul noului Duster, am lucrat la proporțiile sale, pentru a-i da o postură echilibrată … faptul că am început prin identificarea proporțiilor potrivite ne-a permis să evităm ulterior orice artificiu de stil. »

Alegerea a ceea ce este esențial, a ceea ce contează cu adevărat: această filozofie a mărcii Dacia se aplică și în cazul noului Duster.

Echipa de designeri a început lucrul pornind de la volume simple: habitaclul, capota motorului, forma aripilor, etc. Apoi, a asamblat toate aceste elemente, având ca rezultat un stil modern, cu planuri drepte și forme bine demarcate.

Simplitatea formelor și a volumelor se reflectă în fiecare detaliu al designului, de la partea frontală verticală, la pasajele proeminente ale roților, la hayonul amplu și la suprafețele vitrate laterale demarcate de linii clare, de la portiera față până la geamul de custodă.

Noul Duster dispune de un ansamblu de elemente de protecție care înconjoară într-un mod armonios și inspirat întreaga parte inferioară a caroseriei, de la bara frontală, continuând cu pasajele roților, cu protecțiile laterale și terminând cu bara din spate. Impresia generală creată este cea a unui vehicul robust, pregătit pentru incursiunile outdoor!

Coerent și perfect adaptat epocii sale, designul noului Duster se remarcă totodată printr-o abordare care ține cont de protecția mediului.

  • Culoarea elementelor de protecție față și spate este impregnată în masa materialului. Renunțarea la aplicarea vopselei la suprafață este un avantaj din punct de vedere al protecției mediului, dar și un atu pentru clienți: scuturile nu își pierd niciodată culoarea de origine, chiar dacă sunt zgâ
  • Protecțiile laterale și cele ale pasajelor roților, piesele de aspect, triunghiurile barei față, elementele de protecție (ADD-ON) față & spate și scutul barei din spate sunt realizate dintr-un material nou, robust, conceput de inginerii Dacia și de compania chimică LyondellBasell : Starkle®. Dezvăluit pe concept-car-ul Manifesto, acesta conține până la 20 % material provenit din reciclare. Compoziția sa îi dă un aspect închis la culoare, cu striații albe, pe care Dacia a dorit să îl lase vizibil, evitând aplicarea unei vopsele.

David Durand: « Am căutat să stabilim o adevărată coerență între designul exterior și cel interior. Stilul habitaclului este robust și dă impresia unui spațiu în care ești protejat.»

Această impresie este accentuată de aspectul noii planșe de bord, înaltă, verticală, amplă, care integrează un bandou larg. Coerența cu stilul exterior este exprimată și prin forma aeratoarelor, inspirată din designul folosit la pasajele roților.

La fel ca la exterior, designul interior nu uită niciun moment ceea ce este esențial, altfel spus, util. O atenție specială a fost acordată ergonomiei. Noul Duster dispune de un ecran central de 10,1” situat în câmpul vizual și orientat cu 10° spre șofer. Maneta de acționare a cutiei de viteze automate este de asemenea foarte ușor de manevrat, la fel ca volanul, a cărui calotă este ușor aplatizată atât în partea superioară, cât și în cea inferioară.

« Duster nu ar fi Duster fără un habitaclu ingenios și practic care facilitează viața de zi cu zi a utilizatorilor. Totul este conceput pentru a vă simți ca acasă, atât pe locurile din față, cât și pe cele din spate» David Durand.

 Nu în ultimul rând, noua semnătură în formă de Y subliniază legătura între designul interior și cel exterior al noului Duster :

  • La interior, o regăsim în forma aeratoarelor, a căror suprafață trasează un Y (de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme), și pe panourile portierelor, unde forma de Y este vizibilă de-a lungul cotierelor. În centrul volanului, sigla Dacia înlocuiește numele mă
  • La exterior, semnătura luminoasă în formă de Y este prezentă atât la blocurile optice față, cât și la cele din spate. Același Y se regăsește în desenul jantelor din aliaj, al căror aspect strălucitor este obținut fără utilizarea cromului.

David Durand : « Am dorit ca designul noului Duster să fie mai atrăgător ca niciodată, reflectând stilul Dacia, și afirmând cu putere valorile noastre: Robust și Outdoor, Esențial și Cool, Eco-Smart. »

NOUl DUSTER reprezinta UN salt Înainte În materie de PRESTAȚII, ca urmare a utilizĂrii PLATFORMEi CMF-B

Noul Duster beneficiază de platforma CMF-B, aflată în inima strategiei industriale a Dacia. Inaugurată pe noile modele Sandero și Logan, adoptată ulterior de Jogger, această platformă competitivă și extrem de flexibilă oferă mărcii o mare versatilitate, permițând desfășurarea optimă a ambițiosului său plan produs.

Utilizarea platformei CMF-B pe noul Duster asigură un volum interior superior celui al precedentei generații, atât pentru pasageri cât și pentru bagaje, fără creșterea lungimii totale.

Concepția avansată a platformei îi permite totodată noului Duster să asigure un confort la condus la cel mai înalt nivel precum și o diminuare a zgomotului și vibrațiilor produse în timpul deplasării. Comportamentul mai dinamic și ținuta de drum superioară oferă un plus de plăcere la volan.

Platforma CMF-B înscrie noul Duster pe drumul electrificării, propunând motorizări care utilizează tehnologiile mild hybrid și full hybrid.

 Patrice Lévy Bencheton, Director Performanță Produs Dacia : « Noua platformă CMF-B este un atu cheie pentru dezvoltarea gamei Dacia, acum și în viitor. Ea își demonstrează tot potențialul pe noul Duster, un vehicul care beneficiază de noi motorizări electrificate, eficiente, oferind prestații superioare, dar care își păstrează atractivitatea și accesibilitatea care au asigurat succesul său de până acum. »

ROBUST ȘI OUTDOOR : UN NOU DUSTER, mai cutezĂtor deCÂT oricÂnd

Pentru a veni în întâmpinarea pasionaților de activități în aer liber, noul Duster oferă calități off-road unice pe piața modelelor 4×4 « non expert » (vehicule 4×4 care nu sunt echipate cu transmisii cu rapoarte scurte).

CAPACITĂȚI off-road  superioare pentru VERSIunea 4×4

Noul Duster dispune de o transmisie 4×4 Terrain Control cu 5 moduri de conducere:

  • AUTO : transmisia repartizează automat puterea între puntea față și cea spate în funcție de aderență și de viteză.
  • SNOW : optimizează traiectoriile pe roțile care alunecă datorită unor reglaje specifice ale sistemelor ESC și anti-patinaj.
  • MUD/SAND: pentru rularea pe suprafețe noroioase sau nisipoase.
  • OFF-ROAD: oferă cele mai bune capacități de trecere în off-road sau pe drumuri dificile. Este apropiat ca performanță de modul 4×4 Lock al actualei generații a modelului Duster, dar merge mai departe, distribuind automat și într-o manieră optimă cuplul între puntea față și cea spate în funcție de condițiile de aderență și de viteza vehiculului.
  • ECO : permite optimizarea consumului de carburant acționând asupra sistemului de aer condiționat și a performanțelor vehiculului. Optimizează distribuția cuplului între puntea față și cea spate pentru a limita consumul de carburant, adaptându-se la condițiile de aderență ale drumului.

O gardă la sol adaptată pentru off-road: 217 mm în cazul versiunii 4×4, cea mai ridicată de pe piață. 

Unghiuri de atac și de degajare mai adaptate pentru trecerea obstacolelor, de până la 31° în față și 36° în spate, pentru versiunile 4×4.

 Sistem de control al vitezei la coborâre (Downhill speed control). Acest sistem este deosebit de util în off-road sau la coborârea unor pante abrupte. Acesta acționează asupra sistemului de frânare pentru a menține sub control viteza vehiculului (în funcție de solicitarea șoferului) între 0 și 30 km/h. Sistemul acționează asupra tuturor treptelor cutiei de vitezemarșarier. Șoferul nu trebuie să se preocupe de acționarea pedalelor de accelerație și de frână, ci doar de manevrarea volanului. 

Un nou sistem de informații All Road. Ecranul central, de 10,1” afișează numeroase informații deosebit de utile în timpul șofatului off-road :

  • Unghiul de înclinare laterală dreapta/stânga al vehiculului.
  • Unghiul de tangaj pentru a aprecia pantele la urcare sau coborâre.
  • Repartizarea puterii între puntea față și spate (pe versiunea 4×4).

PROTECȚII ȘI MATERIALE adaptate pentru orice utilizare

  • La exterior: Întreaga zonă din jurul caroseriei este protejată împotriva șocurilor ușoare și a zgâ Protecțiile laterale, cele din jurul pasajelor roților și barele față și spate, sunt unite între ele, alcătuind o adevărată centură protectoare în jurul vehiculului. Scuturi de mari dimensiuni, amplasate sub barele de protecție, protejează partea inferioară a caroseriei.
  • La interior : materiale rezistente, în special în cazul nivelului de echipare Extreme, care beneficiază de o tapițerie din TEP micro-cloud lavabil și de covorașe din cauciuc pentru toate locurile și pentru portbagaj.

 Materiale mai Rezistente

Culoarea scuturilor de protecție față și spate este impregnată în material. Masa plastică injectată, care alcătuiește piesa, este deja colorată. Astfel, culoarea nu este alterabilă, cum este cazul unui strat de vopsea aplicat deasupra piesei. Zgârieturile și micile ciocniri pot lăsa urme pe suprafața scuturilor, dar acestea vor fi aproape invizibile, întrucât culoarea materialului rămâne neschimbată.

Elementele de protecție din jurul mașinii sunt realizate din Starkle®, noul material inventat de inginerii Dacia. Materialul nu este vopsit și, prin urmare, nu va fi afectat vizibil în caz de zgâriere.

Accesorii InNature prevăzute încă din faza de proiectare a vehiculului.

Pack Sleep : ca și Jogger, noul Duster poate fi echipat cu acest accesoriu util pentru voiaj. Simplu, amovibil și accesibil ca preț, accesoriul cuprinde 3 funcții esențiale: un pat pentru două persoane (1,90 metri lungime și până la 1,30 metri lățime) care poate fi instalat în mai puțin de două minute, un suport cu rol de măsuță, și un spațiu de depozitare.

Noul portbagaj de pavilion: Partener ideal al activităților outdoor, care permite transportarea unei încărcături de până la 80kg. Se fixează pe barele de pavilion modulabile în poziție transversală sau pe barele de pavilion transversale disponibile ca accesoriu post-vânzare.

eCO-SMART : UN NOU DUSTER, mai DURABil și la fel de Accesibil

Fidel valorilor Dacia, noul Duster oferă motorizări hibride și folosește mai multe materiale provenite din reciclare.

 NOi MOTORiZĂRI HiBRIDE

  • Duster HYBRID 140. Adoptată deja de Dacia la începutul anului 2023 pe modelul Jogger, motorizarea HYBRID 140 este de acum disponibilă pe noul Duster. Ea este bazată pe tehnologii dovedite și recunoscute în cadrul Renault Group, și este alcătuită dintr-un motor cu 4 cilindri de 1,6l pe benzină, de 94 CP, din două motoare electrice (un motor de 49 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată.

Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte 2 alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă ca urmare a absenței ambreiajului.

Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea ridicată de recuperare a energiei de care dispune bateria de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate, permit ca până la 80 % din timpul de rulare în oraș să se realizeze în mod electric, asigurând totodată o economie de carburant de până la 20 % în ciclu mixt și până la 40 % în ciclu urban. Demarajul se realizează sistematic în mod 100 % electric.

  • Duster TCe 130. Această motorizare este disponibilă în premieră în gama Dacia, oferind clienților un prim nivel de electrificare. Ea combină un motor pe benzină de nouă generație, cu 3 cilindri, de 1,2 litri, turbo, bazat pe ciclul Miller (randament optimizat și pierderi mai reduse prin pompare) cu un sistem mild hybrid de 48V. Acesta din urmă susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea consumului mediu și a emisiilor de CO2 cu circa 10 %*.

Caracteristicile sale dinamice (reprize, accelerații) sunt superioare celor ale actualului motor TCe 130, fiind mai reactiv și oferind mai multă suplețe în utilizare. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei de 0,9 kWh fără ca acest lucru să diminueze efectul resimțit de șofer.

Motorizarea TCe 130 este disponibilă cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte pentru versiunile 4X2 și 4X4.

  • Duster ECO-G 100. Dacia, lider necontestat al pieței GPL în Europa, este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Noul Duster beneficiază de această tehnologie dovedită, instalată din fabrică.

În mod GPL, noul Duster ECO-G 100 emite în medie cu 10% mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină echivalentă. Autonomia vehiculului ajunge la 1300 km ** datorită celor două rezervoare cu un volum cumulat de aproape 100 litri: 50 litri de benzină și 50 litri de GPL (instalat sub planșeul portbagajului). Trecerea de la un carburant la altul se face instantaneu cu ajutorul unui comutator perfect integrat în tabloul de bord.

* față de un motor termic de putere echivalentă

** conform normelor WLTP

 Materiale mai DURABile

Noul Duster este primul model de serie care utilizează Starkle®, un nou material inventat de inginerii Dacia. Acesta conține până la 20 % polipropilenă reciclată și este utilizat în formă brută, fără a fi vopsit, reducând astfel amprenta de carbon asociată procesului de fabricație. Protecțiile laterale și cele ale pasajelor roților, piesele de aspect, triunghiurile barei față, elementele de protecție (ADD-ON) față & spate și scutul barei din spate sunt realizate din Starkle®. De asemenea, utilizarea unor elemente a căror culoare este impregnată în material, cum este cazul scuturilor de protecție, permite reducerea consumului de vopsea și, prin urmare, a impactului ecologic.

  • Aproape 20 %* mase plastice provenite din reciclare. Procentul de utilizare a maselor plastice provenite din reciclare ajunge, în cazul Noului Duster, la aproape 20 %*, fiind sensibil mai ridicat față de media segmentului, și cu peste 8 puncte procentuale mai ridicat față de actuala generație a modelului.
  • Absența elementelor din crom și a pielii de origine animală. Ca expresie a abordării sale respectuoase față de mediu, Dacia a decis să renunțe la elementele din crom și la pielea de origine animală pe toate modelele sale.
  • Manualul de utilizare este de dimensiuni mai mici, pentru a limita consumul de hârtie. O versiune digitală completă este disponibilă prin aplicația My Dacia.

*polimeri, conform proiectului viitoarei reglementări franceze Véhicules Hors d’Usage (VHU)

UN RAPORT PREȚ/PRESTAȚII unic pe PiaȚĂ

  • Noul Duster va rămâne fidel poziționării « value for money », specifică mărcii Dacia. El va combina prețurile cele mai accesibile din segmentul său cu un habitaclu mai spațios pentru a oferi cel mai bun raport preț/prestații de pe piață.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *