Centrul de resurse și angajament Ford susține opt noi programe de antreprenoriat social pentru a sprijini comunitatea din Craiova

  • Opt noi întreprinderi sociale studențești vor fi susținute de Centrul de resurse și angajament Ford (CRAF) după ce au câștigat competiția de antreprenoriat social din acest an.
  • CRAF acționează ca un hub de antreprenoriat social, este operat de entitatea parteneră non-profit Asociația pentru educație SV Oltenia (EDUCOL) și își desfășoară activitatea în sediul pus la dispoziție de Primăria Craiova.
  • Ford Motor Company Fund, în colaborare cu partenerul lor internațional, GlobalGiving, confirmă sprijinul continuu pentru CRAF în următorii patru ani

 13 iunie 2022, Craiova, România – Ford Motor Company Fund, latura filantropică a Ford Motor Company, salută opt noi programe de antreprenoriat social la Centrul de resurse și angajament Ford din Craiova, un incubator social unde studenții pot proiecta și lansa modalități inovatoare și durabile de a impulsiona progresul social și economic.

CRAF Craiova, inaugurat în 2018, este unul dintre cele cinci astfel de centre la nivel global și reprezintă colaborarea dintre Ford Fund, Asociația pentru educație SV Oltenia (EDUCOL) – o organizație locală non-profit care urmărește să maximizeze oportunitățile de formare, dezvoltare și angajare pentru tineri și Primăria Municipiului Craiova, care a furnizat spații de lucru și sprijin permanent.

Ford Fund, colaborând cu partenerul lor internațional, GlobalGiving, confirmă sprijinul acordat centrului pentru încă patru ani. Din 2018 au fost investiți peste 1,35 milioane de dolari în Centru și întreprinderile studențești.

Ca și în anii precedenți, EDUCOL a organizat un concurs între studenții de la mai multe facultăți din cadrul Universității Craiova și a oferit consiliere și mentorat pentru a ajuta studenții să-și definească propunerile și să le trimită spre evaluare către Ford, Ford Fund, Primăria Craiova și Asociația Studenților de la Universitatea din Craiova.

Cele opt proiecte câștigătoare pentru programul 2022-2023 urmează să primească subvenții cuprinse între 10.000 USD și 30.000 USD, mentorat continuu, spații de birouri în clădirea CRAF și sesiuni de formare în domeniul Design-thinking, susținute de Academia Henry Ford din SUA. Acestea sunt:

  • Empower Youth Center – Un centru de tineret care va oferi o serie de activități pentru a ajuta la dezvoltarea abilităților orientate către om și domeniul financiar, precum și îndrumare în carieră
  • Craiova Travel Guide – Un ghid de călătorie, disponibil online, care oferă informații despre atracțiile turistice și serviciile artizanale din Craiova, inclusiv îndrumări pentru accesul facil
  • Intelligent Traffic Light – Implementarea unui sistem inteligent de control al traficului rutier, care va îmbunătăți comportamentul în trafic atât pentru pietoni, cât și pentru șoferi.
  • TESI – Oferirea de acces egal la servicii de traducere / interpretare îmbunătățite cu tehnologie de înaltă calitate (inclusiv servicii la distanță și ateliere educaționale)
  • RAISE – Un centru de colectare a îmbrăcămintei / textilelor uzate care urmează să fie sortate, reciclate și reproiectate pentru donație sau vânzare
  • Training TNT for Trainers – Sprijinirea tinerilor în dezvoltarea abilităților sociale orientate pe comunicare, auto-stăpânire, inteligență emoțională pentru a deveni ulterior formatori
  • MathLife – O platformă web pentru a arăta aplicațiile matematicii în lumea reală
  • CS Life – O afacere de reciclare și recondiționare axată pe cartușe de imprimantă uzate

Leonardo-Geo Mănescu, manager CRAF și președinte EDUCOL: „Această a cincea competiție de antreprenoriat a înregistrat un număr record de cereri, cu peste 22 depuse. Felicitări tuturor elevilor pentru originalitatea și creativitatea propunerilor de proiecte. Vom continua să sprijinim elevii să-și pună în aplicare ideile și să servească comunitatea, legând cunoștințele și viziunea lor de acțiune.”

Cezar Spînu , Rectorul Universității din Craiova a adăugat: ”Întotdeauna am admirat energia studenților noștri și angajamentul lor de a conduce schimbarea în comunitate și de a construi un viitor mai bun aici. Universitatea din Craiova le oferă sprijin și încredere constantă. Îi felicit pentru că au ales să devină antreprenori sociali și agenți ai inovației și le urez mult succes în implementarea proiectelor lor.”

Cele opt noi proiecte se alătură celor douăzeci de proiecte aflate în prezent în curs de dezvoltare la Centrul de resurse și angajament Ford, care au primit subvenții în anii anteriori: Basecamp – o tabără de fitness în aer liber, care oferă forme alternative de antrenament de grup; SmartEd – dezvoltarea unei platforme educaționale online inovatoare; Sedo (Servicii și donații) – conectarea persoanelor care au nevoie de anumite cunoștințe sau servicii cu cei care au capacitatea și experiența de a le oferi; Creastation – un centru de programare pentru copii și tineri dornici să înțeleagă și să învețe abilități de programare și imprimare 3D; EVClub – oferă kituri de construcție de mașini EV pentru dezvoltarea cunoștințelor tehnice și mecanice: Clay Studio – un centru de prelucrare artistică a argilei unde participanții își pot descoperi, construi și dezvolta abilitățile artistice; EBiS Club hub de mobilitate și platformă pentru închirierea trotinetelor electrice; EduMix 100 – servicii de consultanță legate de învățarea mixtă, alfabetizare digitală și creare de conținut digital; Furnix – centru de recondiționare și personalizare a elementelor de mobilier și cursuri de sculptură în lemn pentru copii; Germiplants – sere pentru cultivarea, producerea și prelucrarea plantelor aromatice și medicinale; Good Will – Centru de terapie prin artă (dans, muzică, teatru, ateliere de pictură), care își propune să dezvolte creativitatea copiilor și tinerilor, facilitând incluziunea socială; AgeleSS – Recondiționarea pantofilor vechi pentru a oferi încălțăminte la prețuri accesibile; ASKS – încurajarea mai multor tineri pentru orientarea spre o carieră în știință, tehnologie, inginerie și matematică; GRENA – înființarea de sere pentru a ajuta la creșterea randamentului culturilor, dezvoltarea de noi soiuri de plante, adaptabile la condiții climatice interschimbabile, sprijinirea micilor fermieri; H4H – un centru de reabilitare care acoperă mai multe domenii medicale (terapie fizică, logopedie, educație psihosocială); NAO – nou program software inovator pentru roboții NAO care va asigura angajamentul interactiv cu copiii autiști în timpul sesiunilor de terapie; MarCo – întreprindere de marketing și comunicare care sprijină ONG-urile orientate către comunitate; EcOil-Cuv – colectarea uleiului uzat pentru reciclare și transformarea lui în săpun organic; GoBike Craiova – centre de închiriere de biciclete, la un preț accesibil, pentru stimularea mobilității și a unui stil de viață sănătos; The Centre of Learning Assistance for School and Society – program afterschool menit să integreze copiii din medii defavorizate, care oferă cursuri de limbi străine.

 Pentru mine, acesta este cel de-al doilea an într-un rol de jurizare și am fost incredibil de impresionată de propunerile detaliate de proiecte și planurile de afaceri care au fost prezentate de echipele de studenți. Am fost, de asemenea, încântată să văd studenți de la diferite facultăți participând împreună la competiția din acest an și câteva femei lidere de echipă. Este minunat să vezi pasiunea și angajamentul tinerilor de a-și ajuta comunitatea și unii pe alții. Mulțumesc și felicitări tuturor candidaților.” a declarat Josephine Payne, Președinte Ford Otosan Craiova.

 Lia Olguța Vasilescu, Primarul Craiovei: „Suntem deschiși, ca întotdeauna, ideilor studenților Universității din Craiova și dorim să le punem în aplicare. Deja așteptăm cu nerăbdare să înființăm Base Camp, la care nu ne-am fi gândit niciodată dacă nu ar fi fost acest proiect. În același timp, rămânem același partener strategic al Universității din Craiova și al Ford Fund.”

Activitățile Ford Motor Company Fund din România au inclus inițiative de îngrijire a sănătății, inclusiv un serviciu de screening al bolilor cardiovasculare și un centru de vaccinare COVID 19, colectări de alimente și programe de conducere defensivă pentru șoferi.

 

# # #

Despre Ford Motor Company Fund

Fiind brațul filantropic al producătorului de automobile, Ford Motor Company Fund sprijină comunitățile slab deservite și subreprezentate de mai bine de 70 de ani. Lucrând cu organizații non-profit, parteneri comunitari și dealeri din rețeaua Ford din SUA și din întreaga lume, Ford Fund oferă resurse și oportunități care promovează capitalul propriu și îi ajută pe oameni să își atingă cel mai înalt potențial. Din 1949, Ford Fund a investit peste 2,2 miliarde de dolari în inițiative care asigură satisfacerea nevoilor de bază, oferă acces la servicii esențiale, oferă instrumente pentru a construi noi competențe și deschide căi către locuri de muncă de înaltă calitate. Investițiile în comunitatea internațională ale Fondului Ford sunt gestionate și administrate de GlobalGiving – partenerul de lungă durată al producătorului de automobile pentru asistență în caz de dezastre și partener global. Pentru mai multe informații, vizitați www.fordfund.org sau alăturați-vă nouă la @FordFund pe Facebook , Instagram și Twitter .

Despre GlobalGiving

GlobalGiving conectează organizațiile non-profit, donatorii și companiile din aproape fiecare țară din lume pentru a accelera schimbarea condusă de comunitate. Ajutăm organizațiile non-profit să acceseze finanțare, instrumente de formare și sprijinul de care au nevoie pentru a-și servi comunitățile. Începând cu 2002, comunitatea GlobalGiving a strâns aproape 500 de milioane de dolari de la mai mult de 1 milion de donatori pentru aproximativ 27,000 de proiecte în peste 170 de țări. Fiecare dintre organizațiile de pe GlobalGiving.org sunt organizații verificate, care oferă actualizări regulate despre modul în care sunt folosite donațiile. Aflați mai multe la www.globalgiving.org.

 Ford of Europe este responsabil pentru producerea, vânzarea și service-ul vehiculelor marca Ford pe 50 de piețe individuale și are aproximativ 46.000 de angajați la unitățile sale deținute în totalitate și la întreprinderile mixte consolidate și aproximativ 61.000 de oameni atunci când sunt incluse afacerile neconsolidate. Pe lângă Ford Motor Credit Company, operațiunile Ford Europe includ Divizia Ford Customer Service și 19 unități de producție (12 unități deținute în totalitate și șapte unități de asociere mixtă neconsolidată). Primele mașini Ford au fost expediate în Europa în 1903 – în același an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producția europeană a început în 1911.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *