Agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă și cele pentru plăți și inspecție socială procesează, din 1 aprilie, solicitările pentru obținerea șomajului tehnic

Agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă și cele pentru plăți și inspecție socială procesează, din 1 aprilie, solicitările pentru obținerea șomajului tehnic

Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru, a anunțat că, începând de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile și declarațiile pe propria răspundere în vederea obținerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada stării de urgență, sub forma șomajului tehnic.

Demnitarul a dat asigurări că toate agențiile județene sunt pregătite să preia și să proceseze rapid aceste solicitări și că se vor face eforturi în vederea achitării sumelor solicitate de angajatori într-un termen mai scurt de 15 zile, iar în cazul PFA, contracte de drepturi de autor, sportivi etc.  se va încerca ca plățile să se facă în mai puțin de 10 zile.

Astfel, angajatorii vor transmite online Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM), fiecare în județul în care are sediul social, documentele necesare pentru obținerea fondurilor de la stat în vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajaților lor care se află în șomaj tehnic. Fiecare AJOFM are o adresă de email dedicată pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro).

Menționăm că aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajații cu contracte individuale de muncă înregistrate în REVISAL și care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, în baza art. 52 lit. c), până la încetarea stării de urgență provocată de COVID 19.

Documentele necesare, care se depun și se procesează online sunt:

– cerere;

– declaratie pe proprie răspundere;

– lista cu angajații care intră în șomaj tehnic.

Plata fondurilor necesare către angajatori se va face în termen de maxim 15 zile, iar plata angajatorilor către salariații aflați în somaj tehnic se va efectua în 3 zile.

Precizăm că angajatul în șomaj tehnic va primi 75% din din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut, și în perioada de șomaj tehnic îi vor fi achitate  CAS, CASS și impozitele aferente.

Aceste documente pot fi descarcate aici:

Cerere Somaj Tehnic

Declaratie pe propria raspundere
Lista persoane contract de munca suspendat

 

http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/comunicare/comunicate-de-presa/5854-ajofm-%C8%99i-cele-pentru-pl%C4%83%C8%9Bi-%C8%99i-inspec%C8%9Bie-social%C4%83-proceseaz%C4%83,-din-1-aprilie,-solicit%C4%83rile-pentru-ob%C8%9Binerea-%C8%99omajului-tehnic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *