Un viitor muzeu al mașinilor fabricate în România realizat in parteneriat Guvernul Romaniei – ACAROM

Titu, Dambovita, 29.05.2020

Cu ocazia vizitei la Centrul Tehnic Titu – Dambovita, Premierul Romaniei, domnul Ludovic Orban a declarat ca „ideea unui muzeu al mașinilor fabricate în România este o idee extrem de valoroasă, pe care o vom sprijini şi o vom realiza în parteneriat cu ACAROM” .

Atasam mai jos textul integral al declaratiei domnului Ludovic Orban – Premierul Romaniei:

Bună ziua. Îi mulțumesc domnului președinte al Grupului Dacia Renault şi echipei pentru ocazia deosebită pe care am avut-o de a vedea Centrul tehnic de testare al Grupului Renault, un centru unic în lume, în care, practic, se validează, se testează toate mașinile care sunt fabricate de Grupul Renault, în toate fabricile din lume. Nu vin prima oară aici. Am avut bucuria ca, în 2008, în calitate de ministru al transporturilor, împreună cu premierul liberal din acea perioadă, să fi participat aici, să vedem cu ochii noștri cum se naște acest centru tehnic spectaculos, o investiție care a venit aici, în România, și care creează un avantaj competitiv extrem de mare pentru România și pentru Dacia Renault din România, care, în mod evident, nu e în competiţie numai cu alte mărci, prin urmare e în competiție şi cu alte fabrici ale Grupului Renault. Am văzut lucruri spectaculoase. Cred că aici, în România, Centrul de proiectare din Militari, care are peste 2000 de ingineri care lucrează în centrul de proiectare, validează toate proiectele realizate în Centrul Tehnic de la Titu și, ulterior, fabricația produselor se realizează la Mioveni. Am văzut lucruri pe care nu mi le-aş fi imaginat, cum este o cameră specială numită CAVE, care e, de fapt, o cameră în care se construieşte realitatea virtuală; poţi să vezi orice prototip de maşină care este proiectat în centrul din Militari şi ai posibilitatea să vezi în cel mai mic amănunt, înainte de a fabrica prototipul, să vezi toate detaliile într-o realitate virtuală, fiind un instrument absolut spectaculos. Astfel de centre care generează maşini virtuale există în Europa doar în Franţa şi în România. Este singurul centru de acest fel din România, din Europa Centrală şi de Est. Nu în ultimul rând, am fost şi pe pista de încercări. Aici există o pistă de încercări de peste 32 de kilometri. Am testat împreună cu colegii miniştri mai multe produse de la maşina electrică, care a fost pilotată de ministrul economiei, maşina pe GPL – nu întâmplător ministrul sănătăţii a condus maşina care funcţionează cu combustibil GPL şi ale cărei vânzări au crescut în mod spectaculos şi, evident, ministrul de interne a condus cea mai puternică maşină, Dusterul, şi, în mod clar, ne-a depăşit pe toţi pe pista de testări.
De asemenea, am discutat un proiect foarte drag echipei de la Renault şi pe care şi noi îl sprijiim, proiectul realizării unui muzeu al maşinilor fabricate în România. Am și făcut o trecere în revistă a modelelor Dacia si Renault, de la Dacia 1100, primul motor fabricat în 1969, până la toate Daciile care au fost produse în România înainte de ’89 și după 1989, de asemenea, modelele produse de Dacia Renault. E un început foarte bun şi cred că ideea unui muzeu al mașinilor fabricate în România este o idee extrem de valoroasă, pe care o vom sprijini şi o vom realiza în parteneriat cu ACAROM.
Am discutat despre parteneriatul cu Grupul Dacia Renault şi, în general, cu industria auto, o industrie vitală pentru dezvoltarea economică, și am evaluat posibilele măsuri de susținere a producției de mașini. Trebuie să știți că Grupul Dacia Renault asigură 7% din exportul din România, generează peste 3% din Produsul Intern Brut și are un număr de angajați extrem de mare, nu numai cei 18.000 de angajați ai Grupului Dacia Renault, toată industria orizontală. Sunt aproximativ 150.000 de angajați care depind de Dacia Renault și de buna funcționare a grupului Dacia Renault. Iar în ceea ce ne privește, suntem extrem de atenţi și de sensibili la toate evoluțiile de pe piața autoturismelor și suntem într-un parteneriat extrem de serios cu industria auto și, în mod evident, cu Grupul Dacia Renault.
Pot să vă spun că am o datorie, pe care o consider o datorie personală. Atunci când am discutat despre realizarea acestei investiţii, una dintre condiţiile din memorandumul pe care l-am semnat cu Renault a fost lărgirea la patru benzi a DN7, de la Bâldana până la Titu. Şi pot să vă anunţ astăzi că, după 12 ani de când am plecat de la Ministerul Transporturilor, astăzi a fost pus pe SICAP anunţul de participare la licitaţie pentru semnarea contractului de proiectare şi de execuţie a proiectului de lărgire a DN7, de la Bâldana la Titu, lărgire la patru benzi pe sens, un proiect care, în mod evident, e important şi necesar, pentru că există un du-te vino între Bucureşti şi Titu şi trebuie să asigurăm această rapiditate şi confort în deplasarea celor care lucrează în Titu şi stau în Bucureşti sau a celor care stau în zona respectivă şi lucrează în Bucureşti.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *