Ford România a produs motorul cu numărul UN MILION la fabrica sa din Craiova

  • Ford România marchează astăzi producția a 1 milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la uzina din Craiova
  • Motorul construit la Craiova este primul motor în trei cilindri din lume care dispune de sistemul de dezactivare a cilindrilor
  • De la momentul lansarii sale în 2012, motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri a câștigat 10 premii în cadrul competiției „Motorul Internațional al Anului”
  • Până în prezent, investiția Ford în modernizarea Fabricii de Motoare de la Craiova se ridică la peste 200 de milioane de euro

CRAIOVA, 29 MARTIE 2019 – Ford România sărbătorește astăzi 1 milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la uzina din Craiova, de la lansarea producției acestuia în 2012.

Motorul cu numărul un milion produs astăzi la Craiova este o versiune de 125 CP și va echipa un model EcoSport Titanium pentru un client din Craiova.

„Atingerea cifrei de un milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la Ford Craiova este o mare realizare pentru uzina noastră și pentru angajații noștri”, a spus Ian Pearson, președintele Ford România și directorul fabricii Ford Craiova. „Motorul EcoBoost de 1,0 litri a revoluționat industria noastră și suntem foarte mândri să contruim acest motor la Craiova”, a adaugat Ian.

Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri a fost lansat pentru prima dată pe modelul Ford Focus în 2012 și utilizează tehnologiile Ford EcoBoost care includ injecția directă de înaltă presiune, axe cu came cu geometrie variabilă și turbocompresor, pentru eficientizarea consumului de combustibil, oferind puterea și performanțele echivalente unui motor aspirat de 1,6 litri.

Motorul – cu un bloc (motor) suficient de mic cât să încapă pe o foaie de hârtie A4 – a fost proiectat la centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie și Merkenich, Germania și este construit în fabricile Ford din Craiova, România și din Köln, Germania.

 

Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri pe benzină a fost desemnat „Motorul Internațional al Anului” la categoria „Cel mai bun motor sub un litru”, timp de șase ani la rând. Fiind un motor eficient din punct de vedere al consumului, compact și puternic, acesta a câștigat în total 10 premii în cadrul competiției „Motorul Internațional al Anului” de la lansarea sa în 2012.

De la începutul anului 2018, motorul compact și puternic Ford EcoBoost de 1,0 litri este oferit cu o tehnologie inovatoare de dezactivare a cilindrilor, care ajută la reducerea emisiilor de CO2 și la eficientizarea consumului, devenind primul motor cu trei cilindri din lume care oferă tehnologia de dezactivare a cilindrilor.

Dezactivarea cilindrilor oferă costuri reduse de funcționare pentru clienții ce dețin mașini cu motor EcoBoost de 1,0 litri, prin oprirea automată a livrării de carburant și a funcționării supapelor pentru unul dintre cilindrii motorului, atunci când motorul nu necesită putere maximă, cum ar fi coborârea în pantă sau la viteze de croazieră.

„Motoarele noastre construite la Craiova sunt destinate nu numai modelului EcoSport pe care îl fabricăm în România, ci și altor uzine de producție de vehicule ale Ford din Germania, Spania, Turcia, Taiwan și Thailanda”, a adăugat Josephine Payne, Manager, Fabrica de Motoare, Ford Craiova.

Mai multe modele Ford, printre care Fiesta, EcoSport, Focus, Turneo și Transit sunt disponibile în Europa cu motorul în trei cilindri. În plus, motorul va fi disponibil pe gama extinsă a noului Transit Custom și Turneo Custom, versiunile plug-in hybrid. Unul din patru vehicule noi Ford vândute în Europa sunt echipate cu motor EcoBoost de 1,0 litri provenind din Craiova sau Köln.

În prezent, Fabrica de Motoare de la Craiova are peste 1000 de angajați, care lucrează în 3 schimburi pentru a raspunde cererii pieței.

De la preluarea fabricii, în martie 2008, Ford a investit aproximativ 1,5 miliarde de euro în producția de autovehicule și de motoare din cadrul uzinei sale moderne și avansate de la Craiova. Din aceasta sumă, peste 200 de milioane de euro au fost investiti doar în modernizarea Fabricii de Motoare.

Ford România are până în acest moment peste 4600 de angajați care lucrează în secțiile de producție mașini și motoare. Totodata,  compania a anunțat că va angaja în acest an încă 1700 de persoane, pentru a sprijini introducerea în producție la uzina din Craiova a unui al doilea model de vehicul.

Știați că…?

  • Peste 200 de ingineri și proiectanți de la centrele de cercetare și dezvoltare ale companiei Ford din Aachen și Merkenich, Germania, și Dagenham și Dunton, Marea Britanie, au petrecut peste cinci milioane de ore pentru a dezvolta motorul EcoBoost de 1,0 litri.
  • Turbocompresorul compact, cu inerție redusă, se rotește la viteze de până la 248.000 rpm – peste 4.000 de rotații pe secundă.
  • Turbocompresorul motorului EcoBoost de 1,0 litri și 140 CP, livrează o presiune suplimentară de 2,6 bar (24 psi). Presiunea maximă de ardere de 124 bari (1.800 psi) echivalează cu greutatea unui elefant african de cinci tone.
  • Blocul motorului este suficient de mic pentru a se încadra în compartimentul de bagaje al avionului.

# # #

 

About Ford Motor Company

Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 199,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.

 Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 53,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 67,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and eight unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Un comentariu la „Ford România a produs motorul cu numărul UN MILION la fabrica sa din Craiova

  1. Referitor la acest ”mtor ecoboost”,mentionez; vad ca in continuare pastrati aceleasi principii constructive,respectiv; Succesiunea timpilor functionali si RAPORTUL DE COMPRIARE CONSTANT. Pentru a obtine performaante notabile, este necesar, inlocuirea acestor principii vechi de peste un secol,deoarece, acestea au influenta negativa asupra rezultatelor,din punct de vedere; economic,rentabil,ecologic. Datorita acestor principii vechi, actualele motoare termice cu piston (otto si diesell), NU sunt,si nici NU pot fi controlate electronic.. Actualele motoare la nivel mondial 2019,au controlat electronic,sistemele componente,respectiv; sist.de alimentare si sist.de aprindere in cazul motoarelor pe benzina. Fundamental este necesar,controlul electronic asupra presiunii de comprimare din interiorul cilindrilor,pentru ca,din presiunea de coprimare rezulta; Plaja turatiei de exploatare,Puterea dezvoltata,Consumul de combustibil si Procentul de ardere-calitativ si cantitativ.( NU intru in amanunte). Actualele motoare,la nivel mondial 2019, NU indeplinesc conditia de ADAPTARE LA TRAFIC,respectiv; traficul urban si traficul de autostrada. ( NU intru in amanute si explicatii fizico-mecanice). Solutii inlocuitaoare; Suprapunerea timpilor functionali, prin care se obtine cresterea puterii dezvoltate,scazind consumul de combustibil. RAPORT de COMPRIMARE VARIABIL, cu doua trepte volumetrice,astfel ; Prima treapta volumetrica,reprezinta!~35%, destinata traficului urban,viteza de deplasare de pina la 60km/ora.1500 rot./min. Aceasta treapta volumetrica,are caracter functional permanent dupa pornire,favorizind pozitiv,si pornirea fara probleme in conditii de iarna. Depasind 60 km/ora.1500rot/min., in traficul de autostrada, este activata si treapta a doua volumetrica,care reprezinta ~65%,formind un intreg 100% cu prima treapta volumetrica. Activarea-dezactivarea treptei a doua volumetrica,conditionata de solicitare,peste s-au sub 60 km/ora.1500 rot/min., supravegheat,controlat si executat electronic. Acesta este un motor termic cu piston controlat electronic in premiera mondiala,indeplinind tot in premiera mondial si conditia de ADAPTARE la TRAFIC,respectiv ;traficul urban si traficul de autostrada. Rezultate fara concurenta la nivel mondial,din punct de vedere; economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. Implementare pe orice motor termic cu piston cu aprindere prin scintee( otto), s-au cu aprindere prin comprimare( diesell). Realizat prototip functional, care in urma incercarilor functionale,am constatat,ca indeplinind conditiile ; economice,rentabile,ecologice-calitativ si cantitativ, inclusiv ,adaptarea la conditiile din trafic( traficul urban si traficul de autostrada.) Mentionez ca, fenomenele fizico-mecanice rezultate,prin implementarea solutiilor personalle,au fost studiate si analizate in laboratoarele ind.aerospatiale de aparare,unde am lucrat 25 de ani. Caut colaboratori si o unitate industriala,care doreste sa puna in practica acest proiect ,pe care-l garantez ca va avea succes deosebit. Cu deosebit respect,pentru ; creatie,stiinta si tehnologie. Gheorghe Dinu. A.Q. Asigurarea calitatii. CTC laboratoare aparatura bord aeronave,echipamente si tehnologii aerospatiale militare. G.I.A.-R.A. Relatii pe pagina mea de facebook,unde prezint prototipul functional, si la tel. 0735196670 . orele 8–23. zilnic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *